Home News About Us Contact Contributors Disclaimer Privacy Policy Help FAQ

Home
Search
Quick Search
Advanced
Fulltext
Browse
Collections
Persons
My eDoc
Session History
Login
Name:
Password:
Documentation
Help
Support Wiki
Direct access to
document ID:


          Display Documents


Institute:
Collection:
Print in Citation style Print version     Display:
Sort by: Display records with Fulltext only
Entries: 1-10  
 Basket 
Content knowledge and pedagogical content knowledge in Taiwanese and German mathematics teachers
Authors: Kleickmann, Thilo; Richter, Dirk; Kunter, Mareike; Elsner, Jürgen; Besser, Michael; Krauss, Stefan; Cheo, Marie; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2015
Title of Journal: Teaching and Teacher Education
Volume: 46
Issue / Number: February
Start Page: 115
End Page: 126
Document Type: Article
ID: 696085.0
 
Full text / Content available
Editorial
Authors: Maaz, Kai; Neumann, Marko; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Title of Journal: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Volume: 17
Issue / Number: 2
Start Page: 1
End Page: 7
Document Type: Article
ID: 680385.0
Die Bedeutung des pädagogisch-psychologischen Wissens von angehenden Lehrkräften für die Unterrichtsqualität
Authors: Voss, Thamar; Kunter, Mareike; Seiz, Johanna; Hoehne, Verena; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Title of Journal: Zeitschrift für Pädagogik
Volume: 60
Issue / Number: 2
Start Page: 184
End Page: 201
Document Type: Article
ID: 692277.0
 
Full text / Content available
Kinderrechte in die Schule : Gleichheit, Schutz, Förderung, Partizipation
Editors: Edelstein, Wolfgang; Krappmann, Lothar; Student, Sonja
Place of Publication: Schwalbach/Ts.
Publisher: Debus Pädagogik
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 205 p.
Document Type: Book
ID: 695277.0
Zum Nachklang : Kinderrechte und Demokratie - Werte und Kompetenzen für eine nachhaltige Schule
Authors: Edelstein, Wolfgang
Title of Book: Kinderrechte in die Schule : Gleichheit, Schutz, Förderung, Partizipation
Start Page: 184
End Page: 197
Place of Publication: Schwalbach/Ts.
Publisher: Debus Pädagogik
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Document Type: InBook
ID: 695281.0
Citizenship and democracy education in a diverse Europe
Authors: Edelstein, Wolfgang; Krettenauer, Tobias
Title of Book: Handbook of moral and character education
Start Page: 386
End Page: 400
Place of Publication: New York [et al.]
Publisher: Routledge
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Document Type: InBook
ID: 695569.0
 
Full text / Content available
Herkunft und Bildungserfolg von der frühen Kindheit bis ins Erwachsenenalter : Forschungsstand und Interventionsmöglichkeiten aus interdisziplinärer Perspektive
Editors: Maaz, Kai; Neumann, Marko; Baumert, Jürgen
Place of Publication: Wiesbaden
Publisher: Springer VS
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 416 S.
Title of Series: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft : Sonderheft
Volume: 24
Document Type: Book
ID: 695798.0
Editorial
Editors: Maaz, Kai; Neumann, Marko; Baumert, Jürgen
Title of Book: Herkunft und Bildungserfolg von der frühen Kindheit bis ins Erwachsenenalter : Forschungsstand und Interventionsmöglichkeiten aus interdisziplinärer Perspektive
Start Page: 1
End Page: 7
Place of Publication: Wiesbaden
Publisher: Springer VS
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Document Type: InBook
ID: 695824.0
 
Full text / Content available
Strategy shifts during learning from texts and pictures
Authors: Schnotz, Wolfgang; Ludewig, Ullrich; Ullrich, Mark; Horz, Holger; McElvany, Nele; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Title of Journal: Journal of Educational Psychology
Volume: 106
Issue / Number: 4
Start Page: 974
End Page: 989
Document Type: Article
ID: 696113.0
 
Full text / Content available
Demokratiepädagogik und Schulreform
Editors: Beutel, Wolfgang; Edler, Kurt; Rademacher, Helmolt
Authors: Edelstein, Wolfgang
Place of Publication: Schwalbach/Ts.
Publisher: Wochenschau-Verl.
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 239
Document Type: Book
ID: 697479.0
Entries: 1-10  
The scope and number of records on eDoc is subject to the collection policies defined by each institute - see "info" button in the collection browse view.