Home News About Us Contact Contributors Disclaimer Privacy Policy Help FAQ

Home
Search
Quick Search
Advanced
Fulltext
Browse
Collections
Persons
My eDoc
Session History
Login
Name:
Password:
Documentation
Help
Support Wiki
Direct access to
document ID:


          Display Documents


Institute:
Collection:
Print in Citation style Print version     Display:
Sort by: Display records with Fulltext only
Entries: 1-10  
 Basket 
Professional competence of teachers : Effects on instructional quality and student development
Authors: Kunter, Mareike; Klusmann, Uta; Baumert, Jürgen; Richter, Dirk; Voss, Thamar; Hachfeld, Axinja
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Title of Journal: Journal of Educational Psychology
Volume: 105
Issue / Number: 3
Start Page: 805
End Page: 820
Document Type: Article
ID: 668959.0
Multikulturelle Überzeugungen : Herkunft oder Überzeugung? Welche Rolle spielen der Migrationshintergrund und multikulturelle Überzeugungen für das Unterrichten von Kindern mit Migrationshintergrund?
Authors: Hachfeld, Axinja; Schroeder, Sascha; Anders, Yvonne; Hahn, Adam; Kunter, Mareike
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
Volume: 26
Issue / Number: 2
Start Page: 101
End Page: 120
Document Type: Article
ID: 619038.0
Lehrerkompetenzen im Kontext sprachlicher und kultureller Heterogenität im Klassenzimmer : Welche Rolle spielen diagnostische Fähigkeiten und Überzeugungen?
Authors: Hachfeld, Axinja
Title of Book: Lehrer für Schüler mit Migrationsgeschichte: Sprachliche Kompetenz im Kontext internationaler Konzepte der Lehrerbildung
Start Page: 47
End Page: 65
Place of Publication: Münster
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Document Type: InBook
ID: 630771.0
Cultural beliefs and professional competences of teacher candidates for teaching in culturally diverse classrooms
Authors: Hachfeld, Axinja
Name of University: Freie Universität
Place of University: Berlin
Date of Approval (YYYY-MM-DD): 2012
Document Type: PhD-Thesis
ID: 676660.0
Überzeugungen von Mathematiklehrkräften
Authors: Voss, Thamar; Kleickmann, Thilo; Kunter, Mareike; Hachfeld, Axinja
Title of Book: Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV
Start Page: 235
End Page: 257
Place of Publication: Münster
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Document Type: InBook
ID: 557085.0
Diagnostische Fähigkeiten von Mathematiklehrkräften
Authors: Brunner, Martin; Anders, Yvonne; Hachfeld, Axinja; Krauss, Stefan
Title of Book: Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV
Start Page: 215
End Page: 234
Place of Publication: Münster
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Document Type: InBook
ID: 557092.0
Teachers' beliefs, instructional behaviors, and students' engagement in learning from texts with instructional pictures
Authors: Schroeder, Sascha; Richter, Tobias; McElvany, Nele; Hachfeld, Axinja; Baumert, Jürgen; Schnotz, Wolfgang; Horz, Holger; Ullrich, Mark
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Title of Journal: Learning and Instruction
Volume: 21
Issue / Number: 3
Start Page: 403
End Page: 415
Document Type: Article
ID: 561366.0
Wahrgenommene Zielkonflikte zwischen Gesundheitszielen : Ergebnisse einer Intervention zur Förderung von körperlicher Aktivität und Ernährung
Authors: Hachfeld, Axinja; Lippke, Sonia; Ziegelmann, Jochen P.; Freund, Alexandra M.
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Title of Journal: Zeitschrift für Medizinische Psychologie
Volume: 20
Issue / Number: 2
Start Page: 60
End Page: 71
Document Type: Article
ID: 571208.0
Assessing teachers' multicultural and egalitarian beliefs : The Teacher Cultural Beliefs Scale
Authors: Hachfeld, Axinja; Hahn, Adam; Schroeder, Sascha; Anders, Yvonne; Stanat, Petra; Kunter, Mareike
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Title of Journal: Teaching and Teacher Education
Volume: 27
Issue / Number: 6
Start Page: 986
End Page: 996
Document Type: Article
ID: 579718.0
Does immigration background matter? How teachers' predictions of students' performance relate to student background
Authors: Hachfeld, Axinja; Anders, Yvonne; Schroeder, Sascha; Stanat, Petra; Kunter, Mareike
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Title of Journal: International Journal of Educational Research
Volume: 49
Issue / Number: 2-3
Start Page: 78
End Page: 91
Document Type: Article
ID: 531822.0
Entries: 1-10  
The scope and number of records on eDoc is subject to the collection policies defined by each institute - see "info" button in the collection browse view.