Please note that eDoc will be permanently shut down in the first quarter of 2021!      Home News About Us Contact Contributors Disclaimer Privacy Policy Help FAQ

Home
Search
Quick Search
Advanced
Fulltext
Browse
Collections
Persons
My eDoc
Session History
Login
Name:
Password:
Documentation
Help
Support Wiki
Direct access to
document ID:


          Display Documents


Institute:
Collection:
Print in Citation style Print version     Display:
Sort by: Display records with Fulltext only
Entries: 1-8  
 Basket 
Die Bedeutung der Lerngelegenheiten im Lehramtsstudium und deren individuelle Nutzung für den Aufbau des bildungswissenschaftlichen Wissens
Authors: Kunina-Habenicht, Olga; Schulze-Stocker, Franziska; Kunter, Mareike; Baumert, Jürgen; Leutner, Detlev; Förster, Doris; Lohse-Bossenz, Hendrik; Terhart, Ewald
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Title of Journal: Zeitschrift für Pädagogik
Volume: 59
Issue / Number: 1
Start Page: 1
End Page: 23
Document Type: Article
ID: 636156.0
Welche bildungswissenschaftlichen Inhalte sind wichtig in der Lehrerbildung? Ergebnisse einer Delphi-Studie
Authors: Kunina-Habenicht, Olga; Lohse-Bossenz, Hendrik; Kunter, Mareike; Dicke, Theresa; Förster, Doris; Gößling, Jill; Schulze-Stocker, Franziska; Schmeck, Annett; Baumert, Jürgen; Leutner, Detlev; Terhart, Ewald
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Volume: 15
Issue / Number: 4
Start Page: 649
End Page: 682
Document Type: Article
ID: 630772.0
Bildungswissenschaftliches Wissen und der Erwerb professioneller Kompetenz in der Lehramtsausbildung : Eine Kurzdarstellung des BilWiss-Projekts
Authors: Terhart, Ewald; Schulze-Stocker, Franziska; Kunina-Habenicht, Olga; Dicke, T.; Förster, Doris; Lohse-Bossenz, Hendrik; Gößling, J.; Kunter, Mareike; Baumert, Jürgen; Leutner, Detlev
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: Lehrerbildung auf dem Prüfstand
Volume: 5
Issue / Number: 1
Start Page: 96
End Page: 106
Document Type: Article
ID: 630782.0
PISA 2003 : Untersuchungen zur Kompetenzentwicklung im Verlauf eines Schuljahres
Editors: Prenzel, Manfred; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Lehmann, Rainer; Leutner, Detlev; Neubrand, Michael; Pekrun, Reinhard; Rost, Jürgen; Schiefele, Ulrich
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2006
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 330 p.
Document Type: Book
ID: 301798.0
PISA 2003 : Dokumentation der Erhebungsinstrumente
Editors: Ramm, Gesa; Prenzel, Manfred; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Lehmann, Rainer; Leutner, Detlev; Neubrand, Michael; Pekrun, Reinhard; Rolff, Hans-Günter; Rost, Jürgen; Schiefele, Ulrich
Place of Publication: Münster
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2006
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 416 p.
Document Type: Book
ID: 301944.0
PISA 2003 : der zweite Vergleich der Länder in Deutschland - was wissen und können Jugendliche?
Editors: Prenzel, Manfred; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Lehmann, Rainer; Leutner, Detlev; Neubrand, Michael; Pekrun, Reinhard; Rost, Jürgen; Schiefele, Ulrich
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2005
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 414 p.
Document Type: Book
ID: 250750.0
Vorinformation zu PISA 2003 : Zentrale Ergebnisse des zweiten Vergleichs der Länder in Deutschland
Authors: Prenzel, Manfred; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Lehmann, Rainer; Leutner, Detlev; Neubrand, Michael; Pekrun, Reinhard; Rost, Jürgen; Schiefele, Ulrich
Place of Publication: Kiel
Publisher: Leibnitz Insitut für die Pädagogik der Naturwissenschaften
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2005
Total Number of Pages: 18 p.
Document Type: Paper
ID: 320723.0
Problemlösen als fächerübergreifende Kompetenz : Konzeption und erste Resultate aus einer Schulleistungsstudie
Authors: Klieme, Eckhard; Funke, Joachim; Leutner, Detlev; Reimann, Peter; Wirth, Joachim
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2001
Title of Journal: Zeitschrift für Pädagogik
Volume: 47
Issue / Number: 2
Start Page: 179
End Page: 200
Document Type: Article
ID: 176158.0
Entries: 1-8  
The scope and number of records on eDoc is subject to the collection policies defined by each institute - see "info" button in the collection browse view.