Home News About Us Contact Contributors Disclaimer Privacy Policy Help FAQ

Home
Search
Quick Search
Advanced
Fulltext
Browse
Collections
Persons
My eDoc
Session History
Login
Name:
Password:
Documentation
Help
Support Wiki
Direct access to
document ID:


          Display Documents


Institute:
Collection:
Print in Citation style Print version     Display:
Sort by: Display records with Fulltext only
Entries: 1-10  
 Basket 
Cumulative advantages and the emergence of social and ethnic inequality : Matthew effects in reading and mathematics development within elementary schools?
Authors: Baumert, Jürgen; Nagy, Gabriel; Lehmann, Rainer
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: Child Development
Volume: 83
Issue / Number: 4
Start Page: 1347
End Page: 1367
Document Type: Article
ID: 626173.0
Judging students' achievement goal orientations : Are teacher ratings accurate?
Authors: Dicke, Anna-Lena; Lüdtke, Oliver; Trautwein, Ulrich; Nagy, Gabriel; Nagy, Nicole
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: Learning and Individual Differences
Volume: 22
Issue / Number: 6
Start Page: 844
End Page: 849
Document Type: Article
ID: 630767.0
Teacher enthusiasm : Dimensionality and context specificity
Authors: Kunter, Mareike; Frenzel, Anne; Nagy, Gabriel; Baumert, Jürgen; Pekrun, Reinhard
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Title of Journal: Contemporary Educational Psychology
Volume: 36
Issue / Number: 4
Start Page: 289
End Page: 301
Document Type: Article
ID: 579735.0
A random walk down university avenue : Life paths, life events, and personality trait change at the transition to university life
Authors: Lüdtke, Oliver; Roberts, Brent W.; Trautwein, Ulrich; Nagy, Gabriel
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Title of Journal: Journal of Personality and Social Psychology
Volume: 101
Issue / Number: 3
Start Page: 620
End Page: 637
Document Type: Article
ID: 579744.0
The structure of vocational interests in Germany : Different methodologies, different conclusions
Authors: Nagy, Gabriel; Trautwein, Ulrich; Lüdtke, Oliver
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Title of Journal: Journal of Vocational Behavior
Volume: 76
Issue / Number: 2
Start Page: 153
End Page: 169
Document Type: Article
ID: 475094.0
Der Übergang von der Grundschule in die weiterführenden Schulen des Sekundarschulsystems : Definition, Spezifikation und Quantifizierung primärer und sekundärer Herkunftseffekte
Authors: Maaz, Kai; Nagy, Gabriel
Title of Book: Der Übergang von der Grundschule in die weiterführende Schule - Leistungsgerechtigkeit und regionale, soziale und ethnisch-kulturelle Disparitäten
Start Page: 151
End Page: 180
Place of Publication: Bonn [et al.]
Publisher: BMBF
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Document Type: InBook
ID: 476660.0
Hochschulen und Studienfächer als differenzielle Entwicklungsmilieus
Authors: Trautwein, Ulrich; Lüdtke, Oliver; Nagy, Gabriel; Husemann, Nicole; Köller, Olaf
Title of Book: Bildungspsychologie : Ein Fach positioniert sich
Start Page: 154
End Page: 157
Place of Publication: Göttingen
Publisher: Hogrefe
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Document Type: InBook
ID: 476674.0
Schulleistungen von Abiturienten : Die neu geordnete gymnasiale Oberstufe auf dem Prüfstand
Editors: Trautwein, Ulrich; Neumann, Marko; Nagy, Gabriel; Lüdtke, Oliver; Maaz, Kai
Place of Publication: Wiesbaden
Publisher: VS Verlag für Sozialwissenschaften
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 306 p.
Document Type: Book
ID: 479396.0
Vorwort
Authors: Trautwein, Ulrich; Neumann, Marko; Nagy, Gabriel; Lüdtke, Oliver; Maaz, Kai
Title of Book: Schulleistungen von Abiturienten : Die neu geordnete gymnasiale Oberstufe auf dem Prüfstand
Start Page: 11
End Page: 13
Place of Publication: Wiesbaden
Publisher: VS Verlag für Sozialwissenschaften
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Document Type: InBook
ID: 479397.0
Institutionelle Reform und individuelle Entwicklung: Hintergrund und Fragestellungen der Studie TOSCA-Repeat
Authors: Trautwein, Ulrich; Neumann, Marko; Nagy, Gabriel; Lüdtke, Oliver; Maaz, Kai
Title of Book: Schulleistungen von Abiturienten : Die neu geordnete gymnasiale Oberstufe auf dem Prüfstand
Start Page: 15
End Page: 36
Place of Publication: Wiesbaden
Publisher: VS Verlag für Sozialwissenschaften
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Document Type: InBook
ID: 479399.0
Entries: 1-10  
The scope and number of records on eDoc is subject to the collection policies defined by each institute - see "info" button in the collection browse view.