Please note that eDoc will be permanently shut down in the first quarter of 2021!      Home News About Us Contact Contributors Disclaimer Privacy Policy Help FAQ

Home
Search
Quick Search
Advanced
Fulltext
Browse
Collections
Persons
My eDoc
Session History
Login
Name:
Password:
Documentation
Help
Support Wiki
Direct access to
document ID:


          Display Documents


Institute:
Collection:
Print in Citation style Print version     Display:
Sort by: Display records with Fulltext only
Entries: 1-3  
 Basket 
Die Bedeutung der Lerngelegenheiten im Lehramtsstudium und deren individuelle Nutzung für den Aufbau des bildungswissenschaftlichen Wissens
Authors: Kunina-Habenicht, Olga; Schulze-Stocker, Franziska; Kunter, Mareike; Baumert, Jürgen; Leutner, Detlev; Förster, Doris; Lohse-Bossenz, Hendrik; Terhart, Ewald
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Title of Journal: Zeitschrift für Pädagogik
Volume: 59
Issue / Number: 1
Start Page: 1
End Page: 23
Document Type: Article
ID: 636156.0
Welche bildungswissenschaftlichen Inhalte sind wichtig in der Lehrerbildung? Ergebnisse einer Delphi-Studie
Authors: Kunina-Habenicht, Olga; Lohse-Bossenz, Hendrik; Kunter, Mareike; Dicke, Theresa; Förster, Doris; Gößling, Jill; Schulze-Stocker, Franziska; Schmeck, Annett; Baumert, Jürgen; Leutner, Detlev; Terhart, Ewald
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Volume: 15
Issue / Number: 4
Start Page: 649
End Page: 682
Document Type: Article
ID: 630772.0
Bildungswissenschaftliches Wissen und der Erwerb professioneller Kompetenz in der Lehramtsausbildung : Eine Kurzdarstellung des BilWiss-Projekts
Authors: Terhart, Ewald; Schulze-Stocker, Franziska; Kunina-Habenicht, Olga; Dicke, T.; Förster, Doris; Lohse-Bossenz, Hendrik; Gößling, J.; Kunter, Mareike; Baumert, Jürgen; Leutner, Detlev
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: Lehrerbildung auf dem Prüfstand
Volume: 5
Issue / Number: 1
Start Page: 96
End Page: 106
Document Type: Article
ID: 630782.0
Entries: 1-3  
The scope and number of records on eDoc is subject to the collection policies defined by each institute - see "info" button in the collection browse view.