Home News About Us Contact Contributors Disclaimer Privacy Policy Help FAQ

Home
Search
Quick Search
Advanced
Fulltext
Browse
Collections
Persons
My eDoc
Session History
Login
Name:
Password:
Documentation
Help
Support Wiki
Direct access to
document ID:


          Display Documents


Institute:
Collection:
Print in Citation style Print version     Display:
Sort by: Display records with Fulltext only
Entries: 1-10  
 Basket 
Is early ability grouping good for high-achieving students' psychosocial development? Effects of the transition into academically selective schools
Authors: Becker, Michael; Neumann, Marko; Tietzner, Julia; Böse, Susanne; Knoppick, Henrike; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Lehmann, Rainer
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Title of Journal: Journal of Educational Psychology
Volume: 106
Issue / Number: 2
Start Page: 555
End Page: 568
Document Type: Article
ID: 697858.0
 
Full text / Content available
Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
Editors: Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Becker, Michael; Dumont, Hanna
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 304 p.
Document Type: Book
ID: 670285.0
Vorwort
Authors: Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Becker, Michael; Dumont, Hanna
Title of Book: Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
Start Page: 7
End Page: 8
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Document Type: InBook
ID: 670286.0
Die Berliner Schulstrukturreform : Hintergründe, Zielstellungen und theoretischer Rahmen
Authors: Baumert, Jürgen; Maaz, Kai; Neumann, Marko; Becker, Michael; Dumont, Hanna
Title of Book: Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
Start Page: 9
End Page: 34
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Document Type: InBook
ID: 670287.0
Anlage und Zielsetzung der BERLIN-Studie
Authors: Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Neumann, Marko; Becker, Michael; Kropf, Michaela; Dumont, Hanna
Title of Book: Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
Start Page: 35
End Page: 48
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Document Type: InBook
ID: 670289.0
Durchführung, Datengrundlage, Erhebungsinstrumente und statistische Methoden
Authors: Becker, Michael; Neumann, Marko; Kropf, Michaela; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen; Dumont, Hanna; Böse, Susanne; Tetzner, Julia; Knoppick, Henrike
Title of Book: Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
Start Page: 49
End Page: 74
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Document Type: InBook
ID: 670290.0
Kohortenvergleich zwischen den Jahrgängen 2004/05 und 2010/11 in Berlin
Authors: Becker, Michael; Neumann, Marko; Baumert, Jürgen; Maaz, Kai
Title of Book: Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
Start Page: 75
End Page: 86
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Document Type: InBook
ID: 670292.0
Die Wahl der weiterführenden Schule im neu geordneten Berliner Übergangsverfahren
Authors: Neumann, Marko; Kropf, Michaela; Becker, Michael; Albrecht, Ricarda; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen
Title of Book: Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
Start Page: 87
End Page: 131
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Document Type: InBook
ID: 670293.0
Der Übergangsprozess von der Grundschule in die Sekundarstufe I vor und nach der Schulstrukturreform in Berlin : Die Rolle primärer und sekundärer Herkunftseffekte
Authors: Dumont, Hanna; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen
Title of Book: Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
Start Page: 133
End Page: 207
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Document Type: InBook
ID: 670294.0
Beurteilung der Berliner Schulstrukturreform durch Schulleiterinnen und Schulleiter, Lehrkräfte und Eltern
Authors: Böse, Susanne; Neumann, Marko; Becker, Michael; Maaz, Kai; Baumert, Jürgen
Title of Book: Die Berliner Schulstrukturreform : Bewertung durch die beteiligten Akteure und Konsequenzen des neuen Übergangsverfahrens von der Grundschule in die weiterführenden Schulen
Start Page: 209
End Page: 261
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Document Type: InBook
ID: 670295.0
Entries: 1-10  
The scope and number of records on eDoc is subject to the collection policies defined by each institute - see "info" button in the collection browse view.