Home News About Us Contact Contributors Disclaimer Privacy Policy Help FAQ

Home
Search
Quick Search
Advanced
Fulltext
Browse
Collections
Persons
My eDoc
Session History
Login
Name:
Password:
Documentation
Help
Support Wiki
Direct access to
document ID:


          Display Documents


Institute:
Collection:
Print in Citation style Print version     Display:
Sort by: Display records with Fulltext only
Entries: 1-7  
 Basket 
Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz (COACTIV) : Dokumentation der Erhebungsinstrumente
Authors: Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Brunner, Martin; Dubberke, Thamar; Jordan, Alexander; Klusmann, Uta; Krauss, Stefan; Kunter, Mareike; Löwen, Katrin; Neubrand, Michael; Tsai, Yi-Miau
Place of Publication: Berlin
Publisher: Max-Planck-Institut für Bildungsforschung
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2009
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 232 p.
Title of Series: Materialien aus der Bildungsforschung
Volume: 83
Document Type: Book
ID: 429477.1
Zur curricularen Validität der DESI-Aufgaben : Ergebnisse eines Expertenratings
Authors: Dubberke, Thamar; Harks, Birgit
Title of Book: Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch : Ergebnisse der DESI-Studie
Start Page: 26
End Page: 33
Place of Publication: Weinheim [et al.]
Publisher: Beltz
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2008
Document Type: InBook
ID: 400184.0
Lerntheoretische Überzeugungen von Mathematiklehrkräften : Einflüsse auf die Unterrichtsgestaltung und den Lernerfolg von Schülerinnen und Schülern
Authors: Dubberke, Thamar; Kunter, Mareike; McElvany, Nele; Brunner, Martin; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2008
Title of Journal: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
Volume: 22
Issue / Number: 3-4
Start Page: 193
End Page: 206
Document Type: Article
ID: 402277.0
Linking aspects of teacher competence to their instruction : Results from the COACTIV project
Authors: Kunter, Mareike; Klusmann, Uta; Dubberke, Thamar; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Brunner, Martin; Jordan, Alexander; Krauss, Stefan; Löwen, Katrin; Neubrand, Michael; Tsai, Yi-Miau
Title of Book: Studies on the educational quality of schools : The final report on the DFG Priority Programme
Start Page: 39
End Page: 59
Place of Publication: Münster
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2007
Document Type: InBook
ID: 330292.0
Mathematikunterricht in den PISA-Klassen 2004 : Rahmenbedingungen, Formen und Lehr-Lernprozesse
Authors: Kunter, Mareike; Dubberke, Thamar; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Brunner, Martin; Jordan, Alexander
Title of Book: PISA 2003 : Untersuchungen zur Kompetenzentwicklung im Verlauf eines Schuljahres
Start Page: 161
End Page: 194
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2006
Document Type: InBook
ID: 301800.0
Welche Zusammenhänge bestehen zwischen dem fachspezifischen Professionswissen von Mathematiklehrkräften und ihrer Ausbildung sowie beruflichen Fortbildung?
Authors: Brunner, Martin; Kunter, Mareike; Krauss, Stefan; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Dubberke, Thamar; Jordan, Alexander; Klusmann, Uta; Tsai, Yi-Miau; Neubrand, Michael
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2006
Title of Journal: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Volume: 9
Issue / Number: 4
Start Page: 521
End Page: 544
Document Type: Article
ID: 306343.0
Die professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften : Konzeptualisierung, Erfassung und Bedeutung für den Unterricht : Eine Zwischenbilanz des COACTIV-Projekts
Authors: Brunner, Martin; Kunter, Mareike; Krauss, Stefan; Klusmann, Uta; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Neubrand, Michael; Dubberke, Thamar; Jordan, Alexander; Löwen, Katrin; Tsai, Yi-Miau
Title of Book: Untersuchungen zur Bildungsqualität von Schule : Abschlußbericht des DFG-Schwerpunktprogramms
Start Page: 54
End Page: 82
Place of Publication: Münster [et al.]
Publisher: Waxmann
Document Type: InBook
ID: 295023.0
Entries: 1-7  
The scope and number of records on eDoc is subject to the collection policies defined by each institute - see "info" button in the collection browse view.