Home News About Us Contact Contributors Disclaimer Privacy Policy Help FAQ

Home
Search
Quick Search
Advanced
Fulltext
Browse
Collections
Persons
My eDoc
Session History
Login
Name:
Password:
Documentation
Help
Support Wiki
Direct access to
document ID:


          Display Documents


Institute:
Collection:
Print in Citation style Print version     Display:
Sort by: Display records with Fulltext only
Entries: 1-10  
 Basket 
Die Bedeutung des pädagogisch-psychologischen Wissens von angehenden Lehrkräften für die Unterrichtsqualität
Authors: Voss, Thamar; Kunter, Mareike; Seiz, Johanna; Hoehne, Verena; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Title of Journal: Zeitschrift für Pädagogik
Volume: 60
Issue / Number: 2
Start Page: 184
End Page: 201
Document Type: Article
ID: 692277.0
 
Full text / Content available
Professional competence of teachers : Effects on instructional quality and student development
Authors: Kunter, Mareike; Klusmann, Uta; Baumert, Jürgen; Richter, Dirk; Voss, Thamar; Hachfeld, Axinja
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Title of Journal: Journal of Educational Psychology
Volume: 105
Issue / Number: 3
Start Page: 805
End Page: 820
Document Type: Article
ID: 668959.0
Berufliche Beanspruchung angehender Lehrkräfte : Die Effekte von Persönlichkeit, pädagogischer Vorerfahrung und professioneller Kompetenz
Authors: Klusmann, Uta; Kunter, Mareike; Voss, Thamar; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
Volume: 26
Issue / Number: 4
Start Page: 275
End Page: 290
Document Type: Article
ID: 628095.0
Überzeugungen von Mathematiklehrkräften
Authors: Voss, Thamar; Kleickmann, Thilo; Kunter, Mareike; Hachfeld, Axinja
Title of Book: Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV
Start Page: 235
End Page: 257
Place of Publication: Münster
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Document Type: InBook
ID: 557085.0
Pädagogisch-psychologisches Wissen von Lehrkräften
Authors: Voss, Thamar; Kunter, Mareike
Title of Book: Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV
Start Page: 193
End Page: 214
Place of Publication: Münster
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Document Type: InBook
ID: 557087.0
Das Modell der Unterrichtsqualität in COACTIV : Eine multikriteriale Analyse
Authors: Kunter, Mareike; Voss, Thamar
Title of Book: Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV
Start Page: 85
End Page: 113
Place of Publication: Münster
Publisher: Waxmann
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Document Type: InBook
ID: 557102.0
Assessing teacher candidates' general pedagogical/psychological knowledge : Test construction and validation
Authors: Voss, Thamar; Kunter, Mareike; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Title of Journal: Journal of Educational Psychology
Volume: 103
Issue / Number: 4
Start Page: 952
End Page: 969
Document Type: Article
ID: 579754.0
Teachers' mathematical knowledge, cognitive activation in the classroom, and student progress
Authors: Baumert, Jürgen; Kunter, Mareike; Blum, Werner; Brunner, Martin; Voss, Thamar; Jordan, Alexander; Klusmann, Uta; Krauss, Stefan; Neubrand, Michael; Tsai, Yi-Miau
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Title of Journal: American Educational Research Journal
Volume: 47
Issue / Number: 1
Start Page: 133
End Page: 180
Document Type: Article
ID: 475088.0
 
Full text / Content available
Generelles pädagogisch-psychologisches Wissen und lerntheoretische Überzeugungen von Lehrkräften als Aspekte der Lehrerkompetenz
Referees: Hannover, Bettina; Baumert, Jürgen
Advisors: Kunter, Mareike; Baumert, Jürgen
Authors: Voss, Thamar
Place of Publication: Berlin
Publisher: Max-Planck-Institut für Bildungsforschung
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Physical Description
(e.g. Total Number of Pages):
 207 p.
Document Type: Book
ID: 493762.0
Generelles pädagogisch-psychologisches Wissen und lerntheoretische Überzeugungen von Lehrkräften als Aspekte der Lehrerkompetenz
Referees: Hannover, Bettina; Baumert, Jürgen
Advisors: Kunter, Mareike; Baumert, Jürgen
Authors: Voss, Thamar
Name of University: Freie Universität
Place of University: Berlin
Date of Approval (YYYY-MM-DD): 2009
Document Type: PhD-Thesis
ID: 478108.0
Entries: 1-10  
The scope and number of records on eDoc is subject to the collection policies defined by each institute - see "info" button in the collection browse view.