Home News About Us Contact Contributors Disclaimer Privacy Policy Help FAQ

Home
Search
Quick Search
Advanced
Fulltext
Browse
Collections
Persons
My eDoc
Session History
Login
Name:
Password:
Documentation
Help
Support Wiki
Direct access to
document ID:


          Display Documents


Institute:
Collection:
Print in Citation style Print version     Display:
Sort by: Display records with Fulltext only
Entries: 1-9  
 Basket 
Strategy shifts during learning from texts and pictures
Authors: Schnotz, Wolfgang; Ludewig, Ullrich; Ullrich, Mark; Horz, Holger; McElvany, Nele; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2014
Title of Journal: Journal of Educational Psychology
Volume: 106
Issue / Number: 4
Start Page: 974
End Page: 989
Document Type: Article
ID: 696113.0
 
Full text / Content available
Dynamics of mental model construction from text and graphics
Authors: Hochpöchler, Ulrike; Schnotz, Wolfgang; Rasch, Thorsten; Ullrich, Mark; Horz, Holger; McElvany, Nele; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2013
Title of Journal: European Journal of Psychology of Education
Volume: 28
Issue / Number: 5
Start Page: 1105
End Page: 1126
Document Type: Article
ID: 670871.0
Kognitionspsychologische Aspekte eines Kompetenzmodells zur Text-Bild-Integration
Authors: Ullrich, Mark; Schnotz, Wolfgang; Horz, Holger; McElvany, Nele; Schroeder, Sascha; Baumert, Jürgen
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: Psychologische Rundschau
Volume: 63
Issue / Number: 1
Start Page: 11
End Page: 17
Document Type: Article
ID: 605727.0
Cognitively demanding learning materials with texts and instructional pictures : Teachers' diagnostic skills, pedagogical beliefs and motivation
Authors: McElvany, Nele; Schroeder, Sascha; Baumert, Jürgen; Schnotz, Wolfgang; Horz, Holger; Ullrich, Mark
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2012
Title of Journal: European Journal of Psychology of Education
Volume: 27
Issue / Number: 3
Start Page: 403
End Page: 420
Document Type: Article
ID: 630776.0
Teachers' beliefs, instructional behaviors, and students' engagement in learning from texts with instructional pictures
Authors: Schroeder, Sascha; Richter, Tobias; McElvany, Nele; Hachfeld, Axinja; Baumert, Jürgen; Schnotz, Wolfgang; Horz, Holger; Ullrich, Mark
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Title of Journal: Learning and Instruction
Volume: 21
Issue / Number: 3
Start Page: 403
End Page: 415
Document Type: Article
ID: 561366.0
Zuverlässigkeit von diagnostischen Lehrerurteilen : Reliabilität verschiedener Urteilsmaße bei der Einschätzung von Schülerleistungen und Aufgabenschwierigkeiten
Authors: Lintorf, Katrin; McElvany, Nele; Rjosk, Camilla; Schroeder, Sascha; Baumert, Jürgen; Schnotz, Wolfgang; Horz, Holger; Ullrich, Mark
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2011
Title of Journal: Unterrichtswissenschaft
Volume: 39
Issue / Number: 2
Start Page: 102
End Page: 120
Document Type: Article
ID: 579736.0
Texte mit instruktionalen Bildern als Unterrichtsmaterial - Kompetenzen der Lehrkräfte
Authors: McElvany, Nele; Schroeder, Sascha; Richter, Tobias; Hachfeld, Axinja; Baumert, Jürgen; Schnotz, Wolfgang; Horz, Holger; Ullrich, Mark
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Title of Journal: Unterrichtswissenschaft
Volume: 38
Start Page: 98
End Page: 116
Document Type: Article
ID: 532549.0
Das BITE-Projekt : Integrative Verarbeitung von Bildern und Texten in der Sekundarstufe I
Authors: Schnotz, Wolfgang; Horz, Holger; McElvany, Nele; Schroeder, Sascha; Ullrich, Mark; Baumert, Jürgen; Hachfeld, Axinja; Richter, Tobias
Title of Book: Kompetenzmodellierung : Zwischenbilanz des DFG-Schwerpunktprogramms und Perspektiven des Forschungsansatzes
Start Page: 143
End Page: 153
Place of Publication: Weinheim
Publisher: Beltz
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2010
Document Type: InBook
ID: 532622.0
Diagnostische Fähigkeiten von Lehrkräften bei der Einschätzung von Schülerleistungen und Aufgabenschwierigkeiten bei Lernmedien mit instruktionalen Bildern
Authors: McElvany, Nele; Schroeder, Sascha; Hachfeld, Axinja; Baumert, Jürgen; Richter, Tobias; Schnotz, Wolfgang; Horz, Holger; Ullrich, Mark
Date of Publication (YYYY-MM-DD): 2009
Title of Journal: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
Volume: 23
Issue / Number: 3-4
Start Page: 223
End Page: 235
Document Type: Article
ID: 442621.0
Entries: 1-9  
The scope and number of records on eDoc is subject to the collection policies defined by each institute - see "info" button in the collection browse view.